Nieuw digitaal platform Huis73

Creation date
26 March 2025

Huis73 lanceert vernieuwd digitaal platform: alles onder één knop

Huis73 in ’s-Hertogenbosch heeft een grote stap gezet in haar digitale dienstverlening. Samen met Solvy ontwikkelde de organisatie een nieuw online platform waarin gebruiksvriendelijkheid, integratie en efficiëntie centraal staan. De reacties? Overwegend positief!

Huis73 lanceert nieuw digitaal platform samen met Solvy

 

Een dynamische, gebruiksvriendelijke en geïntegreerde online omgeving – dát was de ambitie van Huis73 toen ze besloten hun digitale aanwezigheid volledig te vernieuwen. In samenwerking met Solvy werd deze ambitie werkelijkheid. Op 29 januari 2025 ging het platform live, en de eerste reacties van bezoekers zijn lovend.

 

De aanleiding voor deze digitale make-over? De fysieke verbouwing van het pand aan de Hinthamerstraat en de wens om de digitale ervaring net zo toekomstbestendig te maken als het nieuwe onderkomen. 

“Onze dienstverlening kreeg veel lof, maar de website was echt aan vervanging toe. Die was te ingewikkeld en onoverzichtelijk.”

Nan van Schendel, directeur-bestuurder van Huis73
Huis73 mockups wide

De grootste winst zit in de integratie van systemen en processen: met één account heeft de bezoeker nu toegang tot álle diensten – van het lenen van boeken tot inschrijven voor een muziekles. Ook aan de achterkant is Huis73 flink veranderd. Door slimme koppelingen en technische maatwerkoplossingen van Solvy zijn de interne processen gestroomlijnd en is de organisatie beter in staat om data te benutten en dienstverlening te verbeteren.

 

Het project werd gerealiseerd in samenwerking met onder meer OCLC, de Koninklijke Bibliotheek en BiSC. Ondanks de complexiteit van het traject, was er één gedeelde drive: een moderne digitale beleving voor de bezoeker.

“De uitdaging zat ‘m in de veelheid aan systemen die Huis73 gebruikte. Die hebben we samengebracht in één solide oplossing, waarbij de website slechts het topje van de ijsberg is.”

Luc Kitslaar, directeur van Solvy

De eerste resultaten spreken boekdelen: in de eerste maand trok het platform 17.000 bezoekers. En het blijft niet bij deze versie – feedback van gebruikers wordt actief meegenomen om de website continu te verbeteren.

 

Een mooie samenwerking, een technisch huzarenstuk én een grote stap vooruit voor een organisatie die midden in de maatschappij staat.