Afbeelding
ProfiUser
ProfiService: voor de échte professional
HORNBACH biedt de zakelijke klant veel extra's waaronder een digitale omgeving gerealiseerd door Solvy

HORNBACH is een bouwmarktketen die sinds 1997 actief is in Nederland. Met maar liefst 18 vestigingen met gemiddeld 175-200 medewerkers per vestiging en 1 HORNBACH Vloeren vestiging, bedient HORNBACH een divers klantenbestand, zowel op de consumenten- als de professionele markt.

Uitdaging

HORNBACH heeft ambitieuze plannen om verder te groeien in het zakelijke segment. De groei die het bedrijf voor ogen heeft mag echter niet ten koste gaan van de persoonlijke aandacht voor zakelijke klanten. Persoonlijke aandacht is immers een fundamenteel principe waar HORNBACH voor staat. Daarnaast mag deze groei ook niet leiden tot extra werkbelasting voor medewerkers van HORNBACH, met oog op persoonlijke aandacht voor de klant, omgezet in het loyaliteitsprogramma ProfiService, speciaal voor haar zakelijke MKB klanten.

 

De concrete uitdaging zat ‘m in het verkorten van het registratieproces voor ProfiService. Zakelijke klanten vonden namelijk dat de registraties rondom de ProfiService te veel tijd kostte. Want ook voor hen is tijd geld. Daarnaast leverden de vele handmatige taken in de backoffice nogal wat suboptimalisatie op. HORNBACH wilde daarom kijken hoe ze hun bestaande dienstverlening konden verbeteren.

Afbeelding
ProfiService Team
Oplossing

Een unieke, schaalbare en zeer flexibele applicatie. Zo eentje met gepersonaliseerde functionaliteiten en torenhoge resoluties. Een applicatie die meebeweegt met de markt en inspeelt op de wensen van klanten én medewerkers. Dat klonk HORNBACH als muziek in de oren.

 

Om de complexe uitdaging van het registratieproces van de ProfiService te kunnen tackelen wilde Hornbach dan ook graag zo’n eigen, unieke applicatie laten ontwikkelen. Deze applicatie zou zowel de klant als de medewerker optimaal moeten gaan bedienen en zou integraties met andere externe systemen realiseren.

 

De vele wensen maakten dat standaard geen oplossing was, daarom klopte HORNBACH bij Solvy aan. Onze oplossing? Een maatwerk applicatie, in de vorm van een progressive web applicatie. En niet één applicatie. Nee, ook geen twee. Maar liefst drie stuks; een voor de klant, een voor de backoffice én een backup transactie applicatie in geval van uitval van externe systemen. 

 

Afbeelding
MockUp
Proces / samenwerking

"Het werken aan het HORNBACH-project was bijzonder uitdagend, vanwege de immense omvang, strakke deadlines en de vele integraties", begint Yauhen, de Technical Lead van Solvy, zijn verhaal. 

 

Hij somt enkele voorbeelden van deze integraties op: "Zkr voor het iDIN-proces, Company.Info voor bedrijfsinformatie en kredietcontrole, DCP voor kaartproductie en Surepay voor bankrekeningverificatie". 

 

"Daarnaast waren de vereiste ingebouwde processen, waaronder klantacceptatie, aanpassing van kredietlimieten en financiële gegevensverwerking, zeer complex en vroegen om een grote mate van flexibiliteit. Om de ontwikkeling van een dergelijk systeem te vergemakkelijken, heeft Solvy een agile aanpak gehanteerd en vastgehouden aan een 'make it done'- houding, waarbij HORNBACH nauw betrokken werd bij het dagelijkse ontwikkelingsproces. 

 

Dankzij de actieve inzet van belangrijke teamleden van HORNBACH én onze ervaring met implementaties van technisch uitdagende systemen, kunnen we met trots zeggen dat zowel de gekozen aanpak als het uiteindelijke resultaat als een groot succes beschouwd mag worden. 

 

Op het gebied van technologie hebben we gekozen voor een bewezen stack bestaande uit; Symfony, NextJS, MariaDB en Mongo. Dit geheel wordt aangedreven door Platform.sh als PaaS, waarbij we gebruik maken van Gitlab pipelines voor deployments. Dit stelt ons in staat op de ontwikkelings- en testprocessen te stroomlijnen en zorgeloze opleveringen te garanderen."


 

Ik zeg altijd: 'Met de juiste mensen en de juiste houding is alles mogelijk'. En dit was ook het geval voor het HORNBACH-project. De ervaring van ons team, versterkt door de kennis van het Hornbach-team, leverde alle ingrediënten op om de ambitieuze doelen te bereiken.

Yauhen Zenko | CTO bij Solvy
Toekomst

Uiteraard blijft het hier niet bij. Het ontwikkelen en implementeren van deze applicaties markeert slechts het begin van het uitgebreide traject bij HORNBACH. Om alle drie de applicaties in de lucht te houden én ervoor te zorgen dat ze blijven functioneren waar ze voor zijn ontwikkeld, worden er constant nieuwe functies toegevoegd. Alsmaar wordt er gezocht naar manieren om workflows en processen te verbeteren en te automatiseren. In het blijvend optimaliseren en doorontwikkelen van de applicaties heeft de klant- en medewerkerstevredenheid een zeer hoge prioriteit. Een denderende start, met een mooi uitzicht op de toekomst.


 

Progressive (headless) Webapplicaties
Functionaliteiten
Afbeelding
Webapp B2B klanten
Webapp B2B klanten

Functionaliteiten:

 

✓ ProfiCard: Toegang en inzicht tot kaarten, toevoegen en toewijzen of blokkeren van ProfiCards

✓ Saldo inzien en verhogen/ verlagen

✓ Facturen en betalingen inzien

✓ Uploaden van aanvullende administratieve documenten

✓ Betalingen voltooien

✓ Snelkoppeling als download op je mobiele telefoon

✓ Persoonlijk dashboard

✓ Gegevens bijwerken

✓ Uitstekend beveiligde omgeving 

✓ Direct persoonlijk contact met jouw ProfiAdviseur

 

Integraties: 

 

✓ Integratie Worldline, transactie

✓ Integratie KvK, bedrijfsinformatie

✓ Integratie iDiN, verificatie

✓ Integratie Surepay, verificatie

✓ Integratie Adyen, betalingen

Afbeelding
Webapp personeel
Webapp backoffice

Functionaliteiten:

 

✓ Toegang tot alle financiële informatie van klanten

✓ Toegang tot contact- en klantgegevens (CRM) en emailhistorie

✓ Proficard: Toegang en inzicht tot kaarten, toevoegen en toewijzen of blokkeren van ProfiCards

✓ Bevordering van de workflow door middel van het automatisch doorzetten en toewijzen van taken

✓ Handmatig taken toewijzen en notities toevoegen

✓ Gepersonaliseerde omgeving: Afhankelijk van accountstatus en functie

✓ Uitstekend beveiligde omgeving 

✓ Gegevens bijwerken

 

Integraties:

 

✓ Integratie Worldline, transactie

✓ Integratie met de producent van de (fysieke) ProfiCards.

✓ Integratie iDiN, verificatie

✓ Integratie Surepay, verificatie

✓ Integratie Creditsafe

Afbeelding
Transactie applicatie
Transactie applicatie

Functionaliteiten: 

 

✓ Back-up applicatie

✓ In het geval van uitvallen van externe- of kassasystemen, is het ten alle tijden nog steeds mogelijk om transacties te registreren

✓ ProfiUser validatie

✓ Status ProfiCard validatie

✓ Saldo- en kredietstatuscontrole

✓ Mogelijkheid om transacties en retouren te registreren

Afbeelding
Symfony
Afbeelding
Javascript
Afbeelding
docker
Afbeelding
Surepay
Afbeelding
MariaDB
Afbeelding
NEXT JS
Afbeelding
GitLab
Afbeelding
iDIN
Afbeelding
MongoDB
Afbeelding
Adviseur HORNBACH
Afbeelding
Hornbach